Beszédindulás és az érzelmi intelligencia

Amikor egy kisgyermek még nem tart ott a beszédfejlődésben, hogy szavakkal kommunikáljon, nem tudja kifejezni, hogy mi rossz számára, mire van szüksége és mit akar. Ettől pedig frusztráltá válik, hisztizni kezd, vagy  agresszíven viselkedik.  llyenkor még a viselkedése az ő kommunikációs eszköze.

A szülő feladata ebben a helyzetben, hogy példát mutasson, mintát arra, hogyan kell szavakba önteni az akaratunkat, és milyen mozdulatokat teszünk egymás irányba, ha szeretnénk valamit. (tovább…)
Szerző: Heidenwolf Erzsébet | Közzétéve: telt el a közzététel óta

Egy hét alatt új szavak?

Örömmel és izgalommal szeretnénk elmesélni, hogy véget ért az első Beszédindító Online kihívásunk. Álmunkban sem gondoltuk volna, hogy ennyi ember fog rá jelentkezni, és igazán meglepett, feldobott minket, hogy a csoport rendkívüli módon aktív volt és kreatív. Sokszor az az érzésünk támadt az egyhetes munka alatt, mintha régóta együtt dolgoznánk ezzel a csapattal.

Tényleg hatalmas lépéseket tettünk meg a beszédindulásért együtt…

Apropó, beszédindulás…Lettek-e eredmények, netán új szavak? Mi történt a gyerekekkel, akiknek a szülei mindent bevetve, lelkesen változtattak az eddigi hozzállásukon, és/vagy bevetettek új módszereket, játékokat a mindennapjaikba? (tovább…)

Szerző: Heidenwolf Erzsébet | Közzétéve: telt el a közzététel óta

Hall? Nem hall? – Az újszülöttkori hallásszűrésről

Tudtátok, hogy Magyarországon 2016 óta kötelező az újszülött osztályokon az objektív hallásszűrés? Korábban is szűrték az újszülöttek hallását. A csecsemőgondozók  hangkeltő eszközzel hangot adtak és figyelték a baba reakcióit, ennek alapján jelezték a Kiskönyvben, hogy hall vagy nem hall a baba. Ezt szubjektív szűrésnek nevezzük. A szubjektív szűrési eljárással az a Bővebben……

Szerző: Heidenwolf Erzsébet | Közzétéve: telt el a közzététel óta

Bízom benned!

Korábban írtunk róla, hogy milyen fantasztikusan jó érzés szülőként megélni, elsőként tapasztalni, hogy gyermekünk megindult a beszédértés útján. Vegyük észre, ha ez megtörtént, bízzunk abban, hogy megérti a dolgokat, és várjuk el tőle, hogy bizonyos feladatokat teljesítsen!   BIZALOM és ELVÁRÁS A kisunokámmal, a nagypapájával és velem megesett történeten keresztül Bővebben……

Szerző: Heidenwolf Erzsébet | Közzétéve: telt el a közzététel óta

Hogyan tanulunk meg beszélni?

Senki sem tudja egészen pontosan, HOGYAN TANULUNK MEG BESZÉLNI, de azt biztosan mondhatjuk, hogy a környezetnek, az anyai  beszédmintának fontos szerepe van a beszédelsajátításban. Nézzétek csak, mi történik a következő videón szereplő kisfiúval! Dr. Edward Tronick kutatásában szereplő édesanya mosolyogva, kedvesen beszél gyermekéhez. Ettől a viselkedéstől a gyermek érzelmeket fejez Bővebben……

Szerző: Heidenwolf Erzsébet | Közzétéve: telt el a közzététel óta

Érti? Nem érti?

Kisunokám a tizedik hónap körül járt, amikor egyre gyakrabban tapasztaltuk, hogy több dolgot megért. Ilyenkor nagy az öröm, élvezzük, hogy kérésre már megmutat dolgokat. Történt, hogy egyik nap a lányom újságolta nekem, hogy Anna tudja utánozni a tigrist. Anna mindeközben játszott, látszólag ránk sem hederített, mégis egy kis idő után Bővebben……

Szerző: Heidenwolf Erzsébet | Közzétéve: telt el a közzététel óta