Vetkőzködjünk!

Múlt héten öltözködtünk, akkor most „vetkőzködjünk”! 🙂 Mindkét tevékenység (öltözés és vetkőzés) alkalmas arra, hogy a testrészek, a ruhadarabok nevét természetes, minden nap ismétlődő tevékenység közben megtanulják a gyerekek. A gyakran ismétlődő tevékenység alkalmas arra is, hogy szabályokat alakítsunk ki, mindennapi helyzetben tudjuk elvárásainkat érvényesíteni. – Felhúzni még nem sikerült Bővebben……

Szerző: Heidenwolf Erzsébet | Közzétéve: , telt el a közzététel óta

Dajkaszavak

Tátá, tente, mámmá, appá, pá-pá, ezek voltak varázsszavas sorozatunk kedvenc dajkaszavai.Folytathatnánk még a sort, tete, popo, pipi, dádá …Gyakran biztattuk kisgyermekes olvasóinkat a dajkaszavak használatára. Konkrét példák sorával bizonyítottuk, hogy segítik a beszédindulást, a kommunikáció alapjainak a lerakását. Hangsúlyoztuk, hogy a dajkaszavak különlegesek, csak a magyar nyelvre jellemzőek, fontosak az Bővebben……

Szerző: Heidenwolf Erzsébet | Közzétéve: , telt el a közzététel óta

Varázsszavak- Kérem!

Mai varázsszavunk egy igazi szó! 🙂 Kérem, figyeljetek, olvassátok, mert jó szolgálatot tesz a beszédindításban, ha ügyesen használjátok!!! – KÉREM! Vagy inkább legyen az adide? Egyik kis tanítványomnál nehezen indult a beszéd. Úgy gondoltam könnyebb lesz a dolgunk, ha inkább az adide -vel próbálkozunk a kérem helyett. Az adide gyakran Bővebben……

Szerző: Heidenwolf Erzsébet | Közzétéve: , telt el a közzététel óta
Fülelő őzike

Fülelős hétfő – Miért fontos a hallás? 2. rész

Arról, hogy hogyan tanulunk meg beszélni, még vitáznak a tudósok. Egy dolog azonban tény, s ehhez nem kell nyelvtudósnak lenni, szükséges hozzá a  HALLÁS. Márpedig, ha a beszéd és a hallás összefügg, akkor érdemes tudnunk, hogy hogyan hallunk, ezt a tudásunkat hogyan hasznosíthatjuk gyermekünk beszédfejlődésének támogatására, milyen problémák lehetnek a Bővebben……

Szerző: Heidenwolf Erzsébet | Közzétéve: , telt el a közzététel óta